Jak jsem dostal web zdravotni-masaze-jana.cz na první pozici ve vyhledávačích

09.02.2015 22:56

Hodně zákazníků se mě ptá, co mají dělat, aby dostali svůj web svépomocí na horní pozici vyhledávačů.

Odpovídám jim:

Je to jednoduché, každý večer se posaďte na hodinu až dvě k počítači, prostudujte si nejnovější blogy v angličtině na téma google, penguin, ranky, SEO a potom dělejte vše to, co tam doporučují.

 

Oni mi většinou odpoví:

No dobře, na to nemáme čas, tak co tedy máme konkrétně dělat?

 

Ukážu Vám tedy konkrétní, přesný postup krok za krokem, jak jsem dostal web svojí masérky na první místo na seznamu i na google.

 

Nejdříve Vás ale krátce uvedu do situace.

Celý den sedím u PC. Bolí mě z toho jak krční páteř, tak bederní. Snažím se to řešit tím, že si dělám přestávky, chodíme ven se psem na procházky a každých 50 minut si udělám 10 minut pauzu. Chodím několikrát týdně cvičit do posilovny, do sauny a jednou měsíčně mě srovná fyzioterapeutka.

 

To všechno ale dělám až teď, když už jsem po opravdu velkých bolestech zad, odvozu sanitkou a různých rehabilitacích pochopil, že moje záda budou v takovém stavu, jak já jim to dovolím.

Když jim dovolím ochabnout, tak mě budou bolet.

Když se přemůžu a budu dělat všechny ty nepříjemné věci, které mě jenom zdržují od práce, tak mě bolet nebudou.

Jenže předtím jsem hledal snadnější a příjemnější řešení a tím byly masáže zad.

Můj švagr je slepý, výborný masér ale bydlí daleko.

Tak jsem hledal něco blíž. Manželka si všimla u nás na sídlišti, že je nová masérna z jedné bývalé kočárkárny.

Zašel jsem tam. Byla tam mladá, nevidomá masérka. Slovo dalo slovo a začali jsme si povídat, říkal jsem jí, že mám taky slepého švagra maséra atd, atd.

Představte si, že ona do 18 let normálně viděla, potom dostala nějakou nemoc do očí a začala ztrácet zrak. Tak si udělala masérský kurz a začala masírovat.

 

Byl jsem jedním z jejích prvních zákazníků. Začal jsem k ní chodit pravidelně jednou týdně na masáže zad a šíje. Bylo to velmi příjemné, ale po pár dnech mě záda zase bolela.

Jednou jsem se jí ptal, jak je na tom prací a jestli nechce shánět další zákazníky pomocí webové stránky.  Souhlasila. 

Tak jsem jí postavil webovou stránku s nabídkou masáží na doméně: www.zdravotni-masaze-jana.cz

 

Celý ten příběh Vám vyprávím proto, abyste viděli, že jsem jí chtěl opravdu pomoct.

Bylo mě jí hrozně líto. Ale zároveň jsem jí obdivoval.

Připadá mi statečná, jak prostě nehodila flintu do žita, ale bojuje dál a ještě je prospěšná ostatním.

 

A tak jsem se snažil ten web udělat nejlíp, jak jsem v té době uměl.

Bavili jsme se o tom, jaká klíčová slova by jí přiváděla nejvíce zákazníků. 

Shodli jsme se, že "zdravotní masáž". 

Jenže lidé nebudou chtít jezdit na masáže bůhví kam a tak bylo nutno upřesnit polohu masérny - "Praha 4".

Po kontrole v skliku a hledání dalších kombinací klíčových slov, bylo rozhodnuto. Budeme cílit hlavně na klíčové spojení "zdravotní masáž Praha 4".

Na seznamu i na google bylo na tohle spojení docela plno ale něco mi říkalo, že to tam dostanu.

 

Web jsem postavil na svém oblíbeném generátoru šablon webnode, který má kvalitní zdrojový kód a mě se s ním dobře pracuje. V textu jsem se snažil to s klíčovými slovy nepřehánět, spíše to bylo psané pro návštěvníky, aby jim to dávalo smysl.

 

Poté jako první zpětné odkazy přišly na řadu katalogy. Protože již nemá cenu vkládat odkaz do všech možných katalogů, vybral jsem cca 100 nejlepších a do každého jsem nechal vložit jiný text a jiný nadpis. Hezky po 10 ti denně aby to nebylo příliš najednou a web nechytil penalizaci za spamový nárůst zpětných odkazů.

 

Počkal jsem měsíc a zhodnotil situaci. Na google byl web na vyšší pozici než na seznamu, konkrétně na druhé straně 8 pozice. Na seznamu 4 stránka, 5 pozice.

Takže jsem přidal 50 unikátních PR článků, které na seznam zatím vždy spolehlivě fungovaly.

Zabralo to i nyní a web se během dalšího měsíce posunul na 2 stránku na Seznamu, na 5 pozici.

 

Potom přišel na řadu střední balíček průběžných zpětných odkazů. Díky nim se stránka skokově posunula na 1 stránku jak na google, tak na seznamu opět doprostřed.

Ale stále nebyla na první pozici.

 

Doplnili jsme tedy další tematické texty do blogu na webu a ještě jsem musel přidat další střední balíček průběžných zpětných odkazů.

Nebylo to rozhodně levné ve smyslu, že za pár stovek jsme jí na to první místo obou vyhledávačů dostali. Ale za těch pár tisíc, co to stálo, má moje masérka na 3 týdny dopředu obsazené masáže, takže se jí ta investice již několikrát vrátila.

 

Když jsem jí letos na podzim psal na web oznámení, že bude prodávat dárkové poukázky na masáže k vánocům, netušil jsem, že mi bude za 14 dní volat, abych to honem z webu sundal, že jich prodala tolik, že to do velikonoc nestihne vše odmasírovat.

Měl jsem z toho fakt radost, jak se to podařilo.

 

Jenže jak jsem se začal o svoje záda aktivně starat sám, tak jsem přestal na masáže chodit. Polevili jsme tak v doplňování dalších zpětných odkazů. Během 4 měsíců jsme žádné další odkazy nepřidávali a ani jsme nerozšiřovali textový obsah webu.

Když jsem se díval na ahrefs.com, na počet zpětných odkazů a vůbec jejich vývoj, docela jsem se zděsil. Bylo to přesně jako u každého webu, kde se na to kašle.

Zpětné odkazy klesají - viz obrázek.

Na seznamu klesla z první pozice na druhou, ale stále je na první stránce.

Takže hned v pondělí musím paní masérku kontaktovat a vysvětlit jí, že když opět nezabereme, tak z té krásné pozice spadne a může trvat dlouho, než jí tam zase dostanu.

 

Za to, že jste si přečetli článek až sem, Vám mohu dát 10% slevu na: 

 

 

Kód na slevu: "únor"
 
Sleva platí do 13.2.2015