Na které pozici se nachází odkaz na Váš web?

22.09.2015 12:04

Je velmi důležité vědět, na jakých pozicích vyhledávačů se Váš web nachází. 

Cílem je zobrazovat se na horních místech 1. stránky na většinu Vašich klíčových slov

Jinak přicházíte o zákazníky.

Je třeba si ale uvědomit, že klíčové slovo, na které web budete hledat, musí být u Vás na webu uvedeno v textu, nejlépe několikrát a v různých tvarech.

  

Takže jak zjistit pozice ve vyhledávačích?

Na Seznam.cz vložte do vyhledávacího pole klíčové slovo a dáte Enter.

Vyjede Vám seznam odkazů na různé weby.

Několik prvních odkazů mohou být placené pozice z reklamy PPC.

Nás ale zajímají pozice pod těmito reklamami.

Abyste si usnadnili hledání, můžete použít funkci "hledat text", která se ve většině vyhledávačů aktivuje klávesou F3. 

Vpravo nahoře se Vám v prohlížeči zobrazí okénko, do kterého začnete psát svojí webovou adresu bez http a bez www. 

Text, který píšete se následně na stránce zvýrazní, takže hned uvidíte odkaz na Váš web. 

Pokud se tedy na té stránce nalézá. 

Pokud ne, musíte dole kliknout na další stránku vyhledávače a hledání opakovat tak dlouho, dokud svůj web nenajdete.

 

Na Google i BING je postup obdobný s tím, že ale Google bere v potaz pozici, kde jste a Vaše preference hledání, které jste mu ukázali, když jste hledali předtím.

Tím je pozice odkazu na Váš web ve Vašem počítači ovlivněna a hledání Vám ukazuje zcela jiné výsledky než tomu ve skutečnosti může být.

Řeší se to použitím anonymního režimu prohlížeče.

Pozice Vašeho webu se tak kromě spousty dalších věcí odvíjí od toho, kolik zpětných odkazů Váš web má.

Vytvořte si seznam, kde bude klíčové slovo, datum, vyhledávač a pozice ve tvaru stránka/pozice.

Např.: 

autopůjčovna, 12.5.2015, seznam 3/9, google 2/10

autopůjčovna, 20.5.2015, seznam 4/2, google 3/8

autopůjčovna, 10.6.2015, seznam 3/8, google 2/9

 

Správně byste ještě měli evidovat i stránku, která se ve výsledcích zobrazuje.

 

Největší chyba, které se dopouští majitelé webu

Stává se nám, že pokud po dokončení první zakázky na tvorbu zpětných odkazů se stránka nedostane na 1. pozici, majitel webu vyhodnotí tuto investici jako že mu nic nepřinesla a nechce dále pokračovat s budováním zpětných odkazů.

Je to stejně chybná úvaha, jako byste si mysleli, že na jednu nádrž benzínu objedete celou zeměkouli autem 3x dokola.

 

Přitom důvodů, proč není web nahoře hned po aplikaci prvního balíčku, může být několik.

  • konkurenční weby mají více zpětných odkazů

  • Váš web nemusí být v pořádku - title, výpadky zobrazování, atd.

  • penalizace např. za duplicitní texty

 

Dostat se na horní pozice vyhledávačů totiž kromě jiného vyžaduje: 

  • soustavnou péči o web 
  • neustále navyšování počtu zpětných odkazů
  • rozšiřování textového obsahu webu
  • odkazování na tyto nové texty
  • odkazovat i přes sociální sítě
 
 
 
Nepolevujte v budování zpětných odkazů, pokud Vám nepřinesou okamžitě první pozice.
Výsledek se dostaví ale nemusí to být ihned. Může to prostě vyžadovat několik balíčků.
 
Nejste na požadované pozici?
Objednejte si hned další balíček pro vzestup webu ve vyhledávačích.