Co musíte vědět, než si koupíte SEO

      

Nebojte se, nezahltím Vás odbornými informacemi. 

Pouze si uděláte představu o tom, co Vám může SEO a budování zpětných odkazů přinést a co od toho můžete čekat, pokud se rozhodnete do něj investovat. 

 

 

 

Co to je SEO?

 

SEO znamená Search Engine Optimization. Česky - Optimalizace pro vyhledávače. 

Je to postup jak udělat, aby Váš web: 

  • se zobrazoval na horních pozicích vyhledávačů 
  • vydělával vám tak více peněz 
  • nemuseli jste neustále investovat do PPC reklamy

 

 

Tím, že se web zobrazuje na horních pozicích vyhledávačů na klíčová slova, která jsou pro něj charakteristická, si zajišťuje neustálý přísun návštěvníků, kteří tato slova hledají. 

To je pro Vás naprosto nejdůležitější.

 

Vyhledávače jsou Google, Seznam, BING, YAHOO a další. V Česku se používá převážně seznam.cz a google.cz.

 

Většina nových majitelů webů něco o SEO tuší, stejně jsou ale nepříjemně překvapení, když se začnou postupně dozvídat další detaily, které pro ně představují většinou jenom další výdaje, případně nutnost se naučit nové výrazy a jejich význam.

 

Abyste věděli, co Vás čeká, sepsal jsem nejčastější dotazy zákazníků, na které byste měli znát odpovědi, než se rozhodnete investovat do SEO a budování zpětných odkazů. 

 

 

 

Otázky

 

1)  Jaký má být správný postup SEO prací

2)  Jaká je cena za SEO

3)  Jaká je doba realizace SEO prací

4)  Proč se výsledek nedostaví okamžitě

5)  Co jsou zpětné odkazy a proč je vytvářet

6)  Proč je třeba více budovat zpětné odkazy hlavně na začátku cesty webu na horní pozice 

7)  Co jsou klíčová slova

8)  Proč se zpočátku náklady na SEO nevrací tak rychle

9)  Proč nefunguje platba za SEO až po dosažení pozic

10) Proč nejde garantovat pozice ve vyhledávačích

11) Lze vůbec něco v SEO garantovat?

12) Dostanu nějaké výsledky, seznam nebo report? 

13) Lze budovat zpětné odkazy svépomocí?

14) Co tedy od SEO a budování zpětných odkazů mohu reálně očekávat?

15) Proč byste si na SEO, či tvorbu zpětných odkazů měli vybrat právě nás?

Odpovědi

 

1) Jaký má být správný postup SEO prací

Správně se má SEO dělat ještě před započetím prací na novém webu.

Měly by se totiž vhodně pojmenovat položky v menu, aby pokud možno obsahovaly hledané výrazy. Vypracovat takové texty, které obsahují klíčová slova. Rozčlenit web do logických celků nebo podstránek, které lze optimalizovat vždy na nějakou skupinu klíčových slov.

Nemíchat jablka s hruškami.

Pokud je požadavek na SEO až po realizaci webu, je potřeba udělat tyto úkony: 

  • analýza webu 
  • analýza klíčových slov
  • analýza pozic ve vyhledávačích na tato slova
  • analýza konkurence
  • realizace doporučených úprav webu
  • budování zpětných odkazů
  • Pokud požadujete vytvořit pouze zpětné odkazy, protože předchozí činnosti Vám přijdou zbytečné, budu se snažit Vám vysvětlit jejich důležitost.

Pokud totiž nemáte dobře optimalizovaný web, ani kvalitní zpětné odkazy Vám příliš nepomůžou v cestě nahoru.

 

 

2) Jaká je cena za SEO

Cenu za SEO má každá firma jinou. Počínaje 250 Kč/hod, přes 5000 Kč/hod až po všelijaké paušální měsíční platby, do kterých se skryje leccos. Většinou čím větší odborník, tím dražší.  

Cena je určité síto. Když děláte SEO dobře, rozkřikne se to a za nějakou dobu máte tolik zakázek, že nestíháte a začnete zdražovat.  

Ti zákazníci, kterým se to vyplácí, zůstávají, ostatní odpadnou. Máte tak méně práce za více peněz.

Vhodné jsou například balíčky zpětných odkazů, u kterých je jasně vidět co všechno a za kolik si zákazník koupí a dá se změřit, co mu přinesly.

 

 

3) Jaká je doba realizace SEO prací

Délka trvání SEO prací a budování zpětných odkazů je relativní. Rozhodně nepočítejte s tím, že bude druhý den hotové. Pokud na něj čekáte, připadá Vám ta doba delší, než pokud ho máte naplánované dopředu. Udělat všechny ty analýzy prostě nějaký čas trvá. Rovněž potom opravy webu. Nejdéle ale trvá vybudování zpětných odkazů - min. 14 dní až měsíc ale i déle. Nesmí se jich totiž vytvářet příliš mnoho najednou, aby se web neohrozil penalizací od vyhledávačů za příliš rychlý nárůst zpětných odkazů, který se jim může zdát nepřirozený.

Ideální počet je cca do 20 ti odkazů denně, případně podle situace.

 

 

4) Proč se výsledek dostaví až za delší dobu

Výsledek budování zpětných odkazů se dostaví cca za 1 – 3 měsíce, někdy i déle. Je to způsobeno tím, že: 

  • texty odkazů nebo článků musí nejdříve někdo napsat
  • potom je musíte schválit
  • na některých webech musí nejdříve administrátor nově vložený odkaz schválit
  • následně ten odkaz vyhledávače musí najít a načíst

Teprve potom se to může projevit na vzestupu pozice Vašeho webu ve vyhledávačích.

Někdy se může stát, že konkurence také vytváří nové odkazy a tak web může stoupat pomaleji.

 

 

5) Co jsou zpětné odkazy a proč je vytvářet

Zpětný odkaz je, když na nějaké stránce na internetu je zmínka o Vaší stránce obsahující www adresu a popis Vaší stránky. Bez těchto odkazů vyhledávač Vaši stránku nenajde. Neví, co má hledat, nezná Vaši www adresu. Teprve až narazí na takový odkaz na jiné www stránce, jeho robot jí navštíví a může načíst její obsah.

Teprve potom může vyhledávač zobrazit odkaz na Vaší stránku na dotaz z klíčových slov, která máte na webu.

Zpočátku je třeba webu pomoci a vytvářet zpětné odkazy uměle. Až bude Váš web známý, lidé na něj budou odkazovat spontánně sami.

Více zde: Co to jsou zpětné odkazy

 

 

6) Proč je třeba budovat zpětné odkazy

Na začátku cesty webu na horní pozice vyhledávačů je třeba budovat zpětné odkazy intenzívněji, aby web překonal současnou konkurenci a dostal se před ně na vyšší pozice ve vyhledávačích. Potom je možno zvolnit ale zase jen tak, aby Váš web konkurence z pozice nesundala.

Zpětné odkazy mají tendenci mizet. Někde je smažou, jiný web skončí, jinde zapadnou hluboko do vnitřní struktury stránek.

Platí zde, že pravidelná investice do budování zpětných odkazů se vyplácí, protože potom bude Vaše pozice ve vyhledávačích pouze stoupat.

 

 

7) Co jsou klíčová slova

Klíčové slovo (key words, zkratka „kw“) charakterizuje obsah Vašeho webu a umožňuje lidem Váš web nalézt pomocí vyhledávačů. Klíčových slov na jedno téma může být i velké množství - klidně i několik tisíc nebo také pouze jedno.

Pokud se ve vyhledávači Váš web nezobrazuje na Vaše důležitá klíčová slova, je to jakoby neexistoval.

Různá klíčová slova mohou být v textu na různých podstránkách Vašeho webu a tak při tvorbě zpětných odkazů je vhodné propagovat dané klíčové slovo a stránku, kde se to slovo nachází.

Klíčové slovo může být jedno nebo i více slovné, potom se tomu říká klíčové sousloví. Např. : 

  • jednoslovné „ubytování“
  • víceslovné „ubytování v soukromí“
  • klíčové sousloví „ubytování v soukromí Praha“

Jednodušší je cílit na sousloví než na jednotlivá klíčová slova.

Více zde: Co to jsou klíčová slova

 

 

8) Proč se zpočátku náklady na SEO nevrací tak rychle

Čím výše se bude zobrazovat odkaz na Váš web, tím více budete prodávat a náklady se Vám začnou vracet. Jenže nejdříve se tam musíte dostat a to prostě nějakou dobu trvá.

Řešení je PPC reklama.

Správně by se počáteční náklady na propagaci webu ve vyhledávačích měly rozdělit mezi budování zpětných odkazů a PPC reklamu.

PPC reklama Vám zajistí okamžité zviditelnění ve vyhledávačích a přísun návštěvníků. Musíte ale neustále platit za prokliky.

Současně s tím je třeba budovat zpětné odkazy, které Vám později zajistí horní pozici v přirozených výsledcích hledání ve vyhledávačích.

Jakmile budete nahoře, můžete přestat platit PPC reklamu, případně platit pouze ta slova, na která se Vám nedaří být nahoře v přirozených výsledcích.

Více zde: PPC reklama

 

 

9) Proč nefunguje platba za SEO až po dosažení pozic

SEO firmy nevlastní vyhledávače. 

  • Nemohou tak rozhodovat o jejich algoritmech, na jejichž základě se v nich řadí výsledky.
  • Nemohou vědět, co udělá Vaše konkurence, když Váš odkaz začne stoupat. 
  • Nemohou nést následky za nevhodné odkazy, které se mohou někde vynořit v souvislosti s Vaším webem. 
  • Nemohou nést finanční břemeno někdy i několika měsíční intenzivní práce, kdy musí platit i subdodavatele dalších prací – copywritery, linkbuildery a jiné specialisty.

SEO firma prostě nemůže nést náklady na dosažení pozic webu, když jeho majitel nechce nebo nemůže investovat, ale schovává to za motivační cíl pro SEO firmu.

 

 

10) Proč nejde garantovat pozice ve vyhledávačích

Jak jsem již uvedl výše, SEO firmy nevlastní vyhledávače.

Nemohou tak v žádném případě garantovat pozici, na kterou se odkaz na Váš web dostane. 

  • Nevíme, jak se zítra změní vyhledávací algoritmus.
  • Nevíme, co bude dělat Vaše konkurence, když zjistí, že jí jdete po krku.
  • Nevíme, co na stránkách zkazíte, nebo kde uděláte nějakou jinou chybu, např. zkopírujete text z jiného webu, což vyhledávače penalizují snížením pozice.

Prostě korektní SEO firma garantovat pozice nemůže.

Pokud někdo takovou garanci pozice nabízí, je to podvod na základě šikovně sepsané smlouvy, kdy z Vás bude pouze tahat peníze.

 

 

11) Lze vůbec něco v SEO garantovat?

Rozhodně ano. Pokud budete mít správně optimalizovaný web, tak po aplikaci našich balíčků zpětných odkazů můžeme garantovat vzestup ve vyhledávačích na Vaše klíčová slova. Výše dosažené pozice závisí od počtu aplikovaných balíčků a konkurenčnosti prostředí Vašeho webu.

V dnešní době je třeba ve většině případů investovat do zpětných odkazů i několikrát ročně a v začátku ještě častěji.

 

 

12) Dostanu nějaké vysledky, seznam nebo report?

Ano, po dokončení SEO prací Vám pošleme souhrnný report - seznam, ze kterého je přesně vidět, jaké odkazy, v jakém množství, kde a kdy se vytvářely.

Tento report je základním stavebním kamenem pro další budování zpětných odkazů.

 

 

13) Lze budovat zpětné odkazy svépomocí?

Hovězí svíčkovou na smetaně s brusinkami si také můžete uvařit sami, pokud to umíte, nebo pokud budete mít přesný návod - recept.

Stejně tak u SEO je třeba buď ovládat určité odborné znalosti, neustále se vzdělávat v oboru, sledovat SEO trendy, diskuse odborníků, absolvovat placená odborná školení, studovat odbornou literaturu nebo mít k dispozici přesný návod krok za krokem.

Taky to ale můžete pěkně zkazit, stačí vložit odkaz někam, kde mu budou dělat společnost „špatní sousedé“ – prostě kolem něj budou „nevhodné odkazy“ na stránky propagující warez, porno, gambling nebo alkohol a už se vezete.

Penalizovanou stránku není nijak jednoduché a levné opět vytáhnout nahoru.

 

 

14) Co tedy od SEO mohu reálně očekávat?

Váš web by po aplikaci SEO balíčků zpětných odkazů měl vystoupat na podstatně vyšší pozici vyhledávačů na Vaše důležitá klíčová slova, než byl před tím.

Očekávejte tak především vyšší návštěvnost a zisk z webu.

 

 

15) Proč byste si na SEO, či tvorbu zpětných odkazů měli vybrat právě nás?

  • protože Vás dostaneme nahoru
  • protože máme v tvorbě zpětných odkazů dlouholetou praxi
  • protože máme v SEO velmi dobré výsledky
  • protože dosahujeme příznivý poměr cena/výkon
  • protože vždy splníme, co slíbíme
  • protože jsme Vám k dispozici pro radu či konzultaci

 

Hlavně Vám můžeme garantovat skutečné zvýšení pozice Vašeho webu ve vyhledávačích.

Tedy pokud budete dělat to, co Vám řekneme.

Podívejte se na naše reference

 

Ptejte se tedy prosím na to, co Vás zajímá.

info@registraceodkazu.cz

nebo

Kontaktní formulář